مشکلات پوستی

6 درمان آکنه کیستیک که باور نمی کنید واقعاً موثر باشند

آکنه کیستیک، در مقایسه با آکنه “معمولی”، در واقع بدتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

آن ها همان برآمدگی های قرمزی هستند که روی شانه ها، بازوها، پشت و سینه تان ایجاد می شود.

آکنه کیستیک جدی ترین نوع آکنه بوده و ممکن است از 8 سالگی تا در اواخر 50 سالگی رخ دهد. برای درمان آکنه کیستیک، و رهایی کامل از آن ممکن است استفاده از آکوتان توصیه شود.

درمان آکنه کیستیک

 

با این حال، استفاده از این دارو با عوارض جانبی عمده ای از جمله بیماری کرون و نقایص مادرزادی مرتبط است.

به همین دلیل همیشه پیشنهاد می شود ابتدا درمان های طبیعی آکنه کیستیک را امتحان کنید. من تضمین می کنم موثر باشند – و در صورت موثر نبودن، حداقل در معرض مواد شیمیایی مضر قرار نگرفته اید.

اکنون در اینجا 6 درمان آکنه کیستیک ارائه می شوند که می توانید بدون هزینه زیاد از آنها استفاده کنید.

زردچوبه

زرچوبه برای درمان اکنه

بله، همان ادویه زرد رنگی که در آشپزی آسیایی استفاده می شود.

زردچوبه خواص زیادی دارد که نه تنها برای بدن بلکه برای پوست نیز مفید می باشند. این فواید زردچوبه برای پوست در واقع بسیار تعجب آور بوده و حتمالا” به جایگزینی محصولات زیبایی خود با این گیاه به تنهایی فکر کنید.

یکی از اجزای آن کورکومین می باشد، ترکیبی که به تسکین هر گونه تورم و درد کمک می کند. به همین دلیل هنگام بحث در مورد درمان های آکنه، لیستی که فاقد این ماده باشد تقریباً وجود ندارد.

نحوه استفاده:

پودر زردچوبه و آب تمام چیزی است که برای این درمان طبیعی نیاز دارید.

کاری که باید انجام دهید این است که 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با چند قطره آب مخلوط کرده تا خمیری حاصل شود. برای اطمینان از تمیزی پوست، از شستن صورت خود مطمئن شوید.

سپس خمیر را روی نواحی مستعد آکنه مالیده و حدود یک ساعت صبر کنید و سپس آن را بشویید. این کار را حداقل دو بار در روز برای چند روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

2. سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان اکنه

این ماده به عنوان یک تونر طبیعی شناخته می شود.

سرکه سیب دارای خواصی است که تولید چربی را کنترل می نماید. همچنین می تواند به تسکین و کاهش هرگونه التهاب همراه آکنه کمک کند.

اما گذشته از آکنه، می تواند به جلوگیری از پیری پوست نیز کمک کند. و از آنجایی که PH طبیعی پوست را متعادل می کند یک درمان محبوب برای اکثر تحریکات پوستی مانند اگزما محسوب می شود.

در صورت داشتن پوست حساس پس از آن از مرطوب کننده استفاده نمائید

نحوه استفاده

در یک کاسه کوچک، 1 قسمت سرکه سیب را با 4 قسمت آب برای پوست های حساس، 1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب برای پوست های معمولی/خشک، 1 قسمت سرکه سیب را با 1 قسمت آب برای پوست های چرب مخلوط کنید. و سپس با یک تکه پنبه مخلوط را به صورت خود مالیده و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

اگر از آن برای به تاخیر انداختن فرایند پیری استفاده می کنید، صرفا” شش قسمت سرکه سیب را به یک قسمت آب رقیق کرده و با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود بمالید

3. روغن درخت چای

درخت چای برای درمان اکنه
fresh tea tree leaves and essential oil

در اینجا یک راه حل معمول دیگر در لیست درمان آکنه وجود دارد.

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده می باشد. گفته می شود به اندازه بنزوئیل پراکسید منهای اثرات منفی آن در درمان موثر است.

همچنین با نفوذ به عمق منافذ پوستی هرگونه تجمع باکتری را از بین می برد. و اگر منافذ پوستی تمیزی دارید، احتمال بروز آکنه برای شما کمتر است.

نحوه استفاده:

سه روش برای استفاده از روغن درخت چای به منظور درمان آکنه وجود دارد. ابتدا یک یا دو قطره از روغن را روی یک گلوله پنبه ای ریخته و از آن برای نواحی لک شده تحت درمان استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید، از 3 قسمت آب برای رقیق کردن 1 قسمت روغن استفاده کنید. همچنین می توان قبل از استفاده از آن بر روی مناطق مستعد آکنه، 1 قاشق چایخوری عسل و 4 تا 5 قطره روغن را مخلوط کرد.

قبل از شستشوی مخلوط با آب ولرم، 15 دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند.

همچنین باید توجه داشت که روغن درخت چای میتواند باعث بروز حساسیت در برخی افراد شود. به همین دلیل بایستی قبل از استفاده ابتدا یک تست پچ انجام دهید.

4. چای سبز

درمان چای سبز برای اکنه
Glass cups with green tea and tea leaves isolated on white.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و تضمین می کند پوست شما همیشه بهترین ظاهر را داشته باشد.

همچنین به روشن شدن پوست، کاهش جوش و به حداقل رساندن تورم ناشی از آکنه کمک می کند.

علاوه بر این، گزارشی در سال 2012 نشان می دهد که چای سبز حاوی اپی گالوکاتچین-3-گالات می باشد. این ماده با جلوگیری از  رشد باکتری های آکنه در نهایت در بهبود آکنه موثر است

نحوه استفاده:

مقداری برگ چای سبز را دم کرده و مقدار مساوی از چای و آب را با هم مخلوط کنید. و سپس با یک تکه پنبه مخلوط را روی تمام صورت بمالید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

5. عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین پوست را مرطوب نگه داشته و روند پیری را کند می کند.

این ماده خواص ضد باکتریایی زیادی دارد که آن را برای آکنه عالی می کند. هم چنین دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای کاهش هر گونه تورم یا قرمزی ناشی از جوش‌ها موثر است

نحوه استفاده:

مقدار کمی عسل را مستقیماً روی نواحی آسیب دیده بمالید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه قبل از شستشو روی پوست بماند و برای دستیابی به نتیجه بهتر، این کار را حداقل سه بار در روز انجام دهید.

همچنین می توانید با مخلوط کردن 1 قسمت عسل و 2 قسمت دارچین خمیری تهیه کنید. مخلوط را روی نواحی مستعد آکنه مالیده و اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

از این روش فقط یک روز در میان و به مدت ۷ روز استفاده کنید.

6. آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که هم در شرق و هم در در دنیای غرب بخاطر خواص ضد قارچی و ضد التهابی آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مورد دوم همان چیزی است که گیاه را به یک درمان موثر برای آکنه تبدیل می کند.

همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. بنابراین، علاوه بر این به کاهش علائم پیری و محافظت در برابر ابتلا به سرطان پوست نیز کمک می کند.

نحوه استفاده:

یک برگ آلوئه ورا را برداشته و با استفاده از چاقو با احتیاط آن را از وسط نصف کنید. ژل را با انگشتان خود خراش داده و آن را مستقیماً روی نواحی مستعد آکنه بمالید.

می توانید اجازه دهید همانطور که هست روی پوست بماند و یا در صورت احساس ناراحتی می توانید آن را بشویید.

نتیجه گیری

افزایش آندروژن یکی از دلایل اصلی آکنه کیستیک است. تغییرات هورمونی در یائسگی، بارداری یا چرخه قاعدگی نیز به افزایش آن در زنان کمک می کند.

هر چند هر کسی ممکن است به آکنه کیستیک مبتلا شود، اما با پیروی از یک سبک زندگی سالم می توان از بروز آن پیشگیری نمود. حتماً ورزش و خواب کافی و همچنین رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پائین داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا