انواع پوست

6 نکته برای مرطوب کردن پوست چرب بدون مسدود شدن منافذ پوستی

راهکارهای عملی برای مرطوب کردن پوست چرب

برای بیشتر افراد دارای پوست چرب، یافتن محصول مناسب می تواند نبرد سختی باشد. احتمالاً اولین اقدام غریزه شما بیرون رفتن و خرید محصولاتی است که نوید سازگاری با نوع پوست شما را می دهند.

مرطوب کردن پوست چرب

با اینکه محصولات دارای برچسب “فاقد چربی” می توانند به شما کمک کنند، اما آنها تنها چیز مورد نیاز برای مرطوب کردن پوست چرب نیستند. باید بدانید کی و چگونه از این محصولات استفاده کنید.

این نکات و ترفندهای کارآمد و در عین حال ساده در مورد مرطوب کردن پوست چرب می توانند به شما کمک کند مسیر درستی را شروع کنید.

1. صورت خود را بیش از حد تمیز نکنید

پوسته پوسته شدن فقط برای افراد دارای پوست بیش از حد خشک اتفاق نمی افتد. حتی پوست چرب نیز اگر بیش از حد شسته شود، ممکن است دچار این مشکل شود.

تمیز کردن بیش از حد صورت نه تنها پوست را خشک می کند بلکه می تواند آسیب های زیادی را نیز به همراه داشته باشد. با اینکه شستن مکرر صورت به دلیل چربی اضافی بسیار وسوسه انگیز است، اما ایده خوبی نیست.

در عوض، باید شستن صورت را به دو تا سه بار در روز محدود کرد. می توان این کار را صبح هنگام بیدار شدن از خواب، بعد از مدرسه یا محل کار و درست قبل از خواب برنامه انجام داد

با شستن کمتر صورت خود به روغن های طبیعی پوست زمان می دهید تا به مرطوب شدن آن کمک کنند. بعلت وجود رطوبت و تغذیه، لازم نیست برای یافتن مرطوب کننده مناسب، استرس زیادی به خود وارد کنید.

با این حال باید توجه داشت که شستن صورت با لایه برداری آن بسیار متفاوت است. در لایه برداری به یک ماده پاک کننده نیاز است تا سلول های مرده انباشته شده روی صورت را از بین ببرد، در حالیکه شستن صرفا” شامل تمیز کردن هر گونه محصول آرایشی و تجمع کثیفی در پوست می باشد.

2. محصولات فاقد چربی همیشه مناسب نیستند

محصولات فاقد چربی همیشه برای افراد دارای پوست چرب مناسب نیستند، به خصوص اگر مشکلات حساسیتی نیز داشته باشند. در حقیقت افراد دارای پوست چرب یا مختلط، اغلب پوست حساسی دارند.

اگر پوست شما از این نوع است، احتمالا” باید در استفاده از محصولات مختلف بر روی پوست خود مراقب باشید. اگر یک مرطوب‌کننده جدید را امتحان می‌کنید، حتماً ابتدا آن‌ها را تست نمائید. می‌توانید برای انجام تست حساسیت از ساعد، پشت دست یا ناحیه کوچکی از گردن خود استفاده کنید. این نواحی کاملاً حساس بوده و احتمالاً به روشی مشابه با پوست صورت به یک محصول واکنش نشان می دهند.

می توانید هر تعداد محصول انتخابی را برای ارزیابی تحریک پوستی تست کنید. با این حال، برای دست یابی به بهترین نتیجه، سعی کنید هر بار یک محصول را تست نمائید.

در صورت مشاهده هر گونه علائم ناراحت کننده مانند برآمدگی و خارش، فوراً مصرف محصول را قطع کنید. هزاران محصول محبوب و گران قیمت وجود دارد که برای افراد دیگر مناسب می باشند، اما این لزوماً به معنای سازگار بودن آنها با نوع پوست شما نیست.

3. فقط قبل از مرطوب کردن، لایه برداری کنید

لایه برداری یک روتین زیبایی ضروری می باشد که برای پوست خشک، نرمال و یا چرب، باید آن را انجام دهید. لایه برداری با اجازه دادن به محصول برای نفوذ آسان به لایه‌های تازه پوست، تأثیرات مرطوب‌کننده را افزایش می‌دهد.

با این حال، باید توجه داشت که لایه برداری همیشه و برای هر بار مرطوب کردن پوست لازم نیست. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست می توانید هفته ای دو بار لایه برداری کنید.

4. مرطوب کننده خود را رقیق کنید

بخش پیچیده در مورد پوست چرب این است که همیشه یکسان نیستند. در حالی که ممکن است یک محصول خاص برای یک فرد کاملا” مناسب باشد، اما به این معنا نیست که پس از استفاده از آن، شما نیز همان نتیجه را خواهید گرفت.

گاهی اوقات بهترین محصول برای شما همان چیزی است که از آن استفاده می کنید. یافتن، تست و حتی اصلاح روتین یا محصول ممکن است برای رفع نیازهای منحصر به فرد پوست شما ضروری باشد.

یکی از تغییراتی که می تواند مفید باشد، رقیق کردن مرطوب کننده است. یعنی مقداری آب به مرطوب کننده اضافه کنید تا رقیق تر شود.

اغلب، نه تنها مواد تشکیل دهنده یک محصول، بلکه بافت آن محصول باعث می شوند پوست بهترین حالت را نداشته باشد. با رقیق کردن مرطوب کننده، نه تنها احتمال مسدود شدن منافذ پوست کاهش می یابد، بلکه می تواند جذب بهتر را نیز تسهیل کند.

مرطوب کننده ها بهتر است روی پوست مرطوب استفاده شوند. آب جذب را سریعتر می کند، در نتیجه زمان کمتری برای نشستن آن روی پوست و مسدود شدن منافذ شما وجود دارد.

5. مرطوب کننده رقیق شده خود را زیاد استفاده کنید

مرطوب کننده رقیق شده ممکن است برای رفع نیازهای پوست کافی نباشد. به همین دلیل، توصیه می شود که از مرطوب کننده مرتباً استفاده کنید.

اغلب رقیق کردن مرطوب کننده و استفاده از آن کمک می کند تا نیازهای پوست بدون به خطر انداختن منافذ پوستی برآورده شوند. توصیه می شود حدود 3 بار در روز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در حالت کلی، باید صبح ها بعد از تمیز کردن صورت خود از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده دوم می تواند پس از بازگشت از محل کار به خانه باشد و سومین برنامه می تواند درست قبل از خواب باشد.

در طول زمستان، ممکن است لازم باشد بیشتر از حد معمول استفاده کنید. فصل سرد معمولاً به تلاش بیشتری نیاز دارد زیرا باعث خشکی و ترک پوست می شود.

6. اندازه مهم است

میزان مرطوب کننده ای که استفاده می کنید مهم است. برای یک فرد معمولی، کمی بیشتر از یک نخود کافی است تا در سراسر صورت پخش شود.

با این حال، از آنجایی که از یک مرطوب کننده رقیق شده استفاده می کنید، مقدار کمی از آن واقعا می تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند. همچنین، از آنجایی که به طور مکرر استفاده می کنید، استفاده بیش از حد به یکباره در همان نوبت اول تکنیک را شکست می دهد.

به غیر از این نکات، زمان نیز یک فاکتور ضروری برای مد نظر قرار دادن است. با اینکه احتمال دارد منافذ مسدود شوند، با اینحال هنوز زمان می برد تا پوست نتایج قابل مشاهده ای را نشان دهد.

واقع بین بودن در مورد انتظارات ضروری است. به هر حال، یک پوست سالم و جوان همیشه ارزش انتظار کشیدن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا