مشکلات پوستی

چگونه با عسل از شر آکنه خلاص شویم: نکات تخصصی

آیا برخی از محصولات مراقبت از پوست شما به آرامی نا امیدتان می‌کنند؟

انگار صورت‌تان هرچقدر هم که داروهای‌تان را با دقت استفاده کنید، پاک نمی‌شود. جوش‌های سرسخت‌تان هرچقدر هم که مراقب باشید، از بین نمی‌روند. اگر اینطور است، خبر خوبی داریم.

شما واقعاً لازم نیست فقط به محصولات مبتنی بر مواد شیمیایی برای درمان جوش‌های‌تان تکیه کنید. راه‌حل‌های امن‌تر، به یک اندازه کارآمد و ارزان‌تر برای این جوش‌های آزاردهنده وجود دارد.

چگونه با عسل از شر آکنه خلاص شویم

یک مثال خوب عسل است. با داشتن ویژگی‌های ضد التهابی و مرطوب کنندگی، این ماده طبیعی یک قدرت‌نمایی واقعی است وقتی صحبت از درمان جوش‌ها به میان می‌آید.

باور نمی‌کنید؟

خب، اینجا ۶ روش واقعاً مؤثر خانگی برای از بین بردن جوش‌ها با استفاده از عسل وجود دارد.

۱. ماسک صورت عسل و جوش شیرین

چگونه انجام دهیم:

  • مقدار مناسبی عسل و جوش شیرین را در کاسه‌ای کوچک ترکیب کنید.
  • آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست آید.
  • با نوک انگشتانتان، مخلوط را با حرکات دایره‌ای به نواحی درگیر بمالید.
  • بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

تعداد تکرار:

برای مراقبت بهینه از پوست و به منظور بهره‌مندی از تأثیر مطلوب ماسک صورت عسل و جوش شیرین، استفاده مکرر و منظم از آن‌ها پیشنهاد می‌شود. به‌عنوان یک روال کلی، تکرار استفاده دو یا سه بار در هفته توصیه می‌گردد. این تعداد به اندازه‌ای است که به پوست اجازه می‌دهد تا از مزایای ماده یا محصول مورد استفاده حداکثر بهره را ببرد بدون آنکه دچار تحریک یا بیش‌فعالی شود.

چرا کار می‌کند:

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار عمل می‌کند تا سلول‌های مرده پوست را بردارد، از این طریق مانع از گرفتگی منافذ پوست شما می‌شود. همچنین می‌تواند باکتری‌های عامل ایجاد جوش را از بین ببرد تا منافذ شما آلوده نشوند. با همراهی عسل، این روش نه تنها برای جوش‌ها بلکه برای اثرات جوش‌ها نیز کار می‌کند.

نکته: مخلوط را خیلی سخت مالش ندهید چرا که می‌تواند پوست شما را تحریک کند.

۲. ماسک صورت عسل و زردچوبه

چگونه انجام دهیم:

  • یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری زردچوبه را در یک کاسه‌ی کوچک مخلوط کنید.
  • با احتیاط مخلوط را به تمام صورت بمالید.
  • حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را شستشو دهید.

تعداد تکرار:

حتماً روزانه یک بار از ماسک استفاده کنید و این را به عنوان یک بخش از روال مراقبت روزانه پوست خود ادامه دهید. به درمان روزانه ادامه دهید و پوست خود را برای تغییرات مثبت مشاهده کنید. یک روند ثابت داشته باشید و ماسک را هر روز در همان زمان، بهترین زمان پس از تمیز کردن پوست شبانه انجام دهید. این کار باعث می‌شود که مواد ماسک طول شب به طور موثر کار کنند. این فرآیند را ادامه دهید تا کاهش قابل توجه جوش و بهبود کلی در ظاهر و بافت پوست خود را مشاهده کنید.

چرا کار می‌کند:

زردچوبه فواید بسیاری برای پوست دارد. سال‌هاست که در طب چینی و آیورودا به خاطر خواص درمانی و ضدعفونی کننده‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه مستقیماً به باکتری‌های P. Acnes هدف می‌گیرد، یکی از دلایل اصلی شما برای ابتلا به جوش‌ها. علاوه بر این، زردچوبه همچنین می‌تواند به کنترل تولید سبوم کمک کند، که درمانی عالی برای کسانی است که با پوست چرب درگیر هستند.

همچنین، زردچوبه حاوی کورکومین است که می‌تواند به کاهش تورم و قرمزی همراه با جوش‌ها کمک کند. زردچوبه همچنین مانع از NF-kB، پیچیدگی پروتئین درگیر در پاسخ بدن به التهاب می‌شود.

نکته: هنگام انجام این روش، لباس کهنه بپوشید و مطمئن شوید که مخلوط به پیشخوان نمی‌رسد. زردچوبه هر چیزی را که لمس کند، لکه‌دار می‌کند.

۳. ماسک صورت عسل و دارچین

چگونه انجام دهیم:

  • ۱-۲ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را در یک کاسه‌ی کوچک اضافه کنید.
  • دو ماده را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی با بافت صاف به دست آید.
  • مخلوط را به نقاط آسیب‌دیده بمالید و حداقل ۱۵ دقیقه پیش از شستن آن صبر کنید.

تعداد تکرار:

برای استفاده از ماسک صورت عسل و دارچین، برنامه‌ریزی کنید تا به طور منظم و روزانه، تا زمانی که شاهد نتایج مثبت بر روی پوست‌تان هستید، از آن استفاده کنید. به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از روتین مراقبت از پوست خود، این ماسک را هر روز به کار ببرید و به تغییرات به وجود آمده در پوست خود دقت کنید. توصیه می‌شود که هر شب، پس از پاک‌سازی پوست و قبل از خواب، زمانی که پوست شما آماده بازسازی و ترمیم شبانه است، ماسک را اعمال کنید. با استفاده مداوم و یکنواخت از این ماسک، مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن فرصت بیشتری برای نفوذ و عملکرد دارند، و شما می‌توانید شاهد بهبود چشمگیری در مبارزه با جوش و بهبود کلی ظاهر و بافت پوست خود باشید.

چرا کار می‌کند:

دارچین به خاطر فهرست طولانی از مزایای بهداشتی‌اش شناخته شده است. مانند عسل، او نیز خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد.

و می‌دانید چه چیز دیگر؟

دارچین همچنین می‌تواند به تسریع بهبود زخم کمک کند. او می‌تواند باعث شود لکه‌های جوش شما سریع‌تر بهبود یابند، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد پنهان کردن آن‌ها در تمام اوقات نخواهید داشت.

نکته: قبل از استفاده از این ماسک، بخصوص اگر پوست حساسی دارید، آزمایش لکه‌دار کردن را انجام دهید. برای انجام این کار، یک لایه کوچک از مخلوط را بر روی بازوی داخلی خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که دارچین موجود در این ماسک ممکن است باعث احساس سوزش کمی شود. این کاملاً طبیعی است و باید تنها در چند دقیقه برطرف شود.

4. ماسک صورت عسل و جو دوسر

چگونه انجام دهیم:

  • جو دوسر را طبق دستورالعمل‌های روی بسته در یک قابلمه بپزید. پس از پخت، از حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.
  • نصف فنجان از جو دوسر پخته شده را درون کاسه‌ای کوچک بریزید و ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.
  • آنها را خوب مخلوط کنید تا مخلوطی چسبناک به دست آید.
  • مخلوط را به تمام صورت خود بمالید و پس از ۲۵ دقیقه آن را بشویید.

تعداد تکرار:

برای بهره‌برداری از خواص ماسک صورت عسل و جو دوسر، باید این ماسک را هر دو روز یک‌بار به‌کار ببرید. این فاصله‌ی زمانی به پوست اجازه می‌دهد تا از خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده‌ی آسپرین بهره‌مند شود، در حالی که عسل با خواص مرطوب‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی خود به تقویت بازسازی پوست کمک می‌کند. رویکرد یک روز در میان به این معناست که پوست فرصت کافی برای تنفس و بازیابی بین استفاده‌ها دارد، که این موضوع می‌تواند به کاهش احتمال تحریک پوست کمک کند.

چرا کار می‌کند:

جو دوسر به عنوان یک عمل‌کننده لطیف برای لایه‌برداری پوست و یک مرطوب‌کننده برای نرم و انعطاف‌پذیر نگه داشتن آن عمل می‌کند. این ماده اثرات عسل را تکمیل کرده و باعث کاهش التهاب جوش‌ها می‌شود.

چیز دیگری که در مورد این ماده عالی است، این است که حتی برای پوست‌های حساس نیز بسیار خوب کار می‌کند. جو دوسر حاوی ساپونین‌ها است که آن را به یک پاک‌کننده فوق‌العاده تبدیل کرده و فنول‌هایی دارد که پوست را از اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند.

نکته: همیشه پس از استفاده از این ماسک، یک مرطوب‌کننده غیر کمدوژنیک استفاده کنید.

5. ماسک صورت عسل و شکر

چگونه انجام دهید:

  • یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه کوچک بریزید.
  • آن دو ماده را تا زمانی که با بافتی دانه دانه روبرو شوید، مخلوط کنید.
  • مخلوط را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید.

تعداد تکرار:

استفاده از ماسک صورت عسل و شکر به صورت روزانه می‌تواند تأثیری شگرف در بهبود کیفیت پوست شما داشته باشد. ماده‌ای طبیعی و مغذی مانند عسل که به داشتن خاصیت ضد باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی معروف است، می‌تواند در مبارزه با آکنه و ناخالصی‌های پوستی به سرباز ماهری تبدیل گردد. هنگامی که این عسل معجونی با شکر که نقش یک لایه‌بردار طبیعی را دارد و کمک به از بین بردن سلول‌های پوست مرده و تجدید ظاهر پوست می‌کند، ترکیب شود، محصول به دست آمده ماسکی بسیار مؤثر برای روشنایی و تازگی پوست خواهد بود

چرا کار می‌کند:

شکر به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و لایه‌ای تازه‌تر از پوست را آشکار می‌سازد. شکر به عمق منافذ نفوذ کرده و آن‌ها را از هرگونه آلودگی که می‌تواند به لک و آکنه منجر شود، تخلیه می‌کند.

با اضافه کردن آن به عسل، شما عملاً آسیب شکر به پوست را به میزان زیادی کاهش می‌دهید. علاوه بر این، عسل نیز به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند تا به پوست شما کمک کند تا پس از لایه برداری، تعادل خود را بازیابد.

نکته: هنگام ساخت این ماسک، به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید. شکر قهوه‌ای کریستال‌های کوچکتری دارد که به این معنی است که نرم‌تر است و احتمال ایجاد تحریک پوستی را کمتر می‌کند.

نتیجه‌گیری

شما نیازی به درمان‌های گران قیمت فقط برای پاکسازی پوست خود ندارید. طبیعت موادی را به ما داده است که می‌توانند بدون خطر عوارض جانبی با این شرایط مقابله کنند. آن‌ها همچنین به اندازه محصولات خریداری شده از فروشگاه‌ها مؤثر بوده و علاوه بر این ارزان‌تر نیز می‌باشند.

و این لیست از درمان‌های آکنه با استفاده از عسل به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. فقط مطمئن شوید که برای دیدن نتایج چشمگیر، مداومت و صبر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا